Titre :
|
Globalization culture and education in Asia : critical excursions
|
Auteur(s) : | Dip KAPOOR ; Bijoy P. BARUA ; Al-Karim DATOO |
Type de document :
|
Texte
|
Éditeur(s) :
|
Basingstoke : Palgrave MacMillan
|
Année de publication :
|
2012
|
Description :
|
220 p., bibliogr.
|
ISBN/ISSN/EAN :
|
978-1-137-00687-5
|
Langue(s) :
|
Anglais |
Résumé :
|
This book brings together an experienced group of South Asian scholars in higher education, schooling, and adult education to develop a regional perspective on the multiple implications of globalization and its cultural and educational imbrications in India, Pakistan, Bangladesh, Nepal, Sri Lanka, and the Maldives. Relying on a blend of policy, critical-theoretical, and practice-based perspectives, the contributors describe and critically analyze key trends in the region, while pointing out new directions pertaining to future developments in education and culture in South Asia in relation to the contradictory implications of globalization in both urban and rural contexts. [résumé éditeur]
|
Sujet(s) : | , colonialisme, éducation préscolaire, milieu rural, mondialisation, pilotage, Banque mondiale, décentralisation, droits de l'homme, enseignement supérieur, établissement d'enseignement, formation des enseignants, identité culturelle, MILIEU URBAIN, politique en matière d'éducation |
Zone(s) géographique(s) :
|
Asie,
Asie du Sud,
Bangladesh,
Inde,
Maldives,
Népal,
Pakistan,
Sri Lanka
|