Titre :
|
Lessons from Pisa for Japan: strong performers and successful reformers in education
|
Auteur(s) : | OCDE : Organisation de coopération et de développement économiques |
Type de document :
|
Texte
|
Éditeur(s) :
|
Paris : OCDE
|
Année de publication :
|
2012
|
Collection :
|
Strong performers and successful reformers in education |
Description :
|
207 p., disponibles en ligne sur le site http://www.oecd.org/ [pages consultées le 14/11/2012]
|
ISBN/ISSN/EAN :
|
978-92-64-11851-5
|
Langue(s) :
|
Anglais |
Résumé :
|
For decades Japan has remained at or near the top of international assessments of student learning; and in the past decade, students in Japan have become more engaged in learning. However, the government aspires to improve learning outcomes even further. This book focuses on how Japan is reforming its education system not only to produce better learning outcomes, but to equip students with the skills they need to navigate through the unpredictable labour market of the future and to participate in society as active citizens. [résumé éditeur]
|
Sujet(s) : | , performance, analyse comparative, compétence, élève, évaluation des élèves, PISA, politique en matière d'éducation, qualité de l'éducation, réforme de l'enseignement, relation formation-emploi, système d'enseignement |
Zone(s) géographique(s) :
|
Asie,
Canada,
Finlande,
Hong Kong,
Japon,
Singapour
|