Titre : | Equity in and through education and training : indicators and priorities | ||||||||||||||||||
Auteur(s) : | Daniel MUNICH ; Erik PLUG ; George PSACHAROPOULOS et al.
Type de document :
|
Texte
|
Éditeur(s) :
|
Bruxelles : Commission européenne
|
Année de publication :
|
février 2012
|
Collection :
|
EENEE Analytical report |
Description :
|
43 p. disponibles sur le site : http://www.eenee.de [pages consultées le 18/04/2012]
|
Langue(s) :
|
Anglais |
Résumé :
|
This report is written in the context of the 2010 european year for combating poverty and social exclusion. On the strategic framework for european cooperation in education and training (E&T) up to 2020, equity is one of the four objectives of this framework. Member states identified priority areas of work on early leavers from E&T, preprimary education, migrants and learners with special needs. This analytical report focuses on how issues of equity and social inclusion are addressed in the economics of education and makes recommendations of the most decisive indicators with an overview on existing and still required data for monitoring the equity and social inclusion performance of E&T systems. [résumé éditeur]
|
Sujet(s) : | , éducation préscolaire, équité, formation professionnelle, immigration, inclusion scolaire, milieu familial, besoins éducatifs particuliers, discrimination, économie de l'éducation, enseignement général, enseignement supérieur, formation et enseignement professionnels, inégalité sociale, inégalités entre les genres, législation, système d'enseignement |
Zone(s) géographique(s) :
|
Europe,
Turquie,
Union européenne
|
|
Document numérique (1)
![]() http://www.eenee.de/portal/page/portal/EENEEContent/_IMPORT_TELECENTRUM/DOCS/EENEE_AR12.pdf URL |