Titre : | OECD reviews of evaluation and assessment in education : New Zealand 2011 | ||||||||||||||||||
Auteur(s) : | Deborah NUSCHE ; Dany LAVEAULT ; John MACBEATH et al.
Type de document :
|
Texte
|
Éditeur(s) :
|
Paris : OCDE
|
Année de publication :
|
2012
|
Description :
|
159 p., disponible sur http://www.oecd.org/ [consulté le 23 mai 2014]
|
ISBN/ISSN/EAN :
|
978-92-64-16867-1
|
Langue(s) :
|
Anglais |
Résumé :
|
How can student assessment, teacher appraisal, school evaluation and system evaluation bring about real gains in performance across a country's school system? The country reports in this series provide, from an international perspective, an independent analysis of major issues facing the evaluation and assessment framework, current policy initiatives, and possible future approaches. [résumé éditeur]
|
Sujet(s) : | , établissement d'enseignement, évaluation, évaluation des élèves, évaluation des enseignants, politique en matière d'éducation, système d'enseignement |
Zone(s) géographique(s) :
|
Nouvelle-Zélande,
Océanie
|
|
Exemplaires (1)
Cote | Support | Localisation | Disponibilité |
---|---|---|---|
B 3.8 (NEW) OCD | Indéterminé | LIRE | Disponible |
Document numérique (1)
![]() http://www.oecd.org/newzealand/49681441.pdf URL |