Titre : | Primary school curricula on reading and mathematics in developing countries |
Auteur(s) : | ISU : Institut de statistique de l'UNESCO |
Type de document : | Texte |
Éditeur(s) : | Montréal : ISU : Institut de statistique de l'Unesco |
Année de publication : | 2012 |
Description : | 73 p. disponibles sur le site http://www.uis.unesco.org [pages consultées le 13/03/2012] |
ISBN/ISSN/EAN : | 978-92-9189-109-2 |
Langue(s) : | Anglais |
Résumé : | This technical paper analyses the content of primary-level curricula and textbooks across 57 developing countries by reviewing their commonalities, national alignment and differences. Additionally, it examines expected student proficiencies in mathematics and reading by the end of the primary cycle. Under the auspices of the UIS Observatory of Learning Outcomes, the study fills a gap in the current pool of knowledge on curricular policies and shared standards in these core subject areas, an essential element for monitoring quality education. The curricular materials which were collected, compiled and coded for this study form the basis of the newly established International Curriculum and Textbook Archive (ICATA). This evidentiary base provides the information required by educational stakeholders to devise alternative strategies and address timely policy and scholarly issues on primary school curricula and learning outcomes. [d'après résumé éditeur] |
Sujet(s) : | , curriculum, alphabétisation, enseignement primaire, lecture, mathématiques, norme, qualité de l'éducation |
Zone(s) géographique(s) : | Afghanistan, Afrique, Afrique du Sud, Amérique latine, Angola, Argentine, Arménie, Asie, Asie centrale, Bahamas, Bangladesh, Bélize, Bénin, Bhoutan, Botswana, Brésil, Burkina Faso, Cambodge, Chili, Chine, Colombie, Costa Rica, Égypte, El Salvador, Émirats arabes unis, Équateur, Europe, Europe orientale, Ghana, Guatemala, Hong Kong, Inde, Indonésie, Iran, Jamaïque, Japon, Jordanie, Kirghizistan, Lesotho, Liban, Libye, Maghreb, Malte, Maurice, Mexique, Mongolie, Namibie, Nicaragua, Océanie, Ouganda, Ouzbékistan, Pakistan, Palestine, Panama, Papouasie-Nouvelle-Guinée, Paraguay, Pays en développement, Pérou, Philippines, Qatar, République arabe syrienne, République dominicaine, Sainte-Lucie, Sénégal, Singapour, Soudan du Sud, Sri Lanka, Taiwan Chine, Thaïlande, Trinité-et-Tobago, Tunisie, Venezuela, Vietnam |
Document numérique (1)
![]() http://www.uis.unesco.org/Education/Documents/tp8-education-curriculum-reading-math-2012-en3.pdf URL |