Titre : | Overcoming school failure. Background report for the Czech Republic |
Auteur(s) : | Jana STRAKOVA ; Simonova JAROSLAVA ; Pavla POLECHOVA |
Type de document : | Texte |
Éditeur(s) : | Institute for information on education |
Année de publication : | juin 2011 |
Description : | 51 p. disponibles sur le site http://www.oecd.org [pages consultées le 27/02/2012] |
Langue(s) : | Anglais |
Résumé : | Inclusive education in the Czech Republic is hindered not only by the attitudes of the society and insufficient staffing, but also by prevailing school practices. The Czech school builds on summative assessment and extrinsic motivation. Teachers are not trained to deliver formative assessment and adjust teaching and learning to the needs of individual students. There is also lack of methodological materials that would help them to master this difficult task. |
Sujet(s) : | , décrochage scolaire, éducation inclusive, équité, lutte contre l'échec scolaire, rom, abandon scolaire, formation des enseignants, milieu défavorisé, système d'enseignement |
Zone(s) géographique(s) : | République tchèque, Union européenne |
Document numérique (1)
http://www.oecd.org/dataoecd/60/62/48631810.pdf URL |