Titre : | Defining an inclusive education agenda : reflections around the 48th session of the international Conference on education |
Auteur(s) : | Clementina ACEDO ; Massimo AMADIO ; Renato OPERTTI |
Type de document : | Texte |
Éditeur(s) : | Genève : UNESCO. BIE : Bureau international d'éducation |
Année de publication : | 2009 |
Description : | 115 p. disponibles sur le site http://www.ibe.unesco.org [pages consultées le 16/02/2012] |
Langue(s) : | Anglais |
Résumé : | The purpose of this publication is to share these contributions and provide a comprehensive overview of the major issues, challenges and questions related to inclusive education. Benefiting from a rich diversity of fields, organizations and regions, these contributions encompass a broad range of perspectives and approaches. This publication is organized in four main sections, followed by a content analysis of the messages sent to the Conference by over 120 Ministers of Education worldwide, and concluded by an article on inclusive education as the core of the Education for All (EFA) agenda. The four sections focus on ICE sub-themes--approaches, scope and content; public policies; systems, links and transitions; and learners and teachers--and are introduced by relevant extracts from the reference document of the conference. [d'après résumé auteur] |
Sujet(s) : | , décrochage scolaire, éducation à la citoyenneté, éducation inclusive, éducation non-formelle, éducation spécialisée, EFTLV : éducation et formation tout au long de la vie, EPT : éducation pour tous, équité, inclusion sociale, besoins éducatifs particuliers, classe, droit à l'éducation, élève, enseignant, formation des enseignants, milieu défavorisé |
Zone(s) géographique(s) : | Afrique, Amérique latine, Asie, Bolivie, Botswana, Brésil, Burkina Faso, Chine, Équateur, Éthiopie, Europe, Finlande, Guatemala, Mexique, Nicaragua, Nigéria, Ouganda, Pérou, Suisse, Zambie |
Document numérique (1)
http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Policy_Dialogue/48th_ICE/Defining_Inclusive_Education_Agenda_2009.pdf URL |