Titre :
|
Counting what is measured or measuring what counts ? League tables and their impact on higher education institutions in England
|
Auteur(s) : | CHERI : Centre for Higher Education Research and Information (Royaume-Uni) ; Open university (Royaume-Uni) ; Hobsons research (États-Unis) |
Type de document :
|
Texte
|
Éditeur(s) :
|
Bristol : HEFCE : Higher Education funding Council for England
|
Année de publication :
|
avril 2008
|
Description :
|
64 p. téléchargées de : http://www.hefce.ac.uk [pages consultées le 17 mars 2010]
|
Langue(s) :
|
Anglais |
Résumé :
|
This report was commissioned by HEFCE to investigate league tables and their impact on higher education institutions in England. It presents findings from an analysis of five league tables, and an investigation of how higher education institutions respond to league tables generally and the extent to which they influence institutional decision-making and actions. [Résumé éditeur]
|
Sujet(s) : | , assurance qualité, enseignement supérieur, qualité de l'éducation, qualité de l'enseignement, université |
Zone(s) géographique(s) :
|
Royaume-Uni
|