Titre : | Curriculum in development |
Auteur(s) : | Annette THIJS, éd. ; Jan VAN DEN AKKER, éd. |
Type de document : | Texte |
Éditeur(s) : | Amersfoort : SLO : Netherlands Institute for Curriculum Development |
Année de publication : | 2009 |
Description : | 58 p. téléchargées de : http://www.slo.nl/downloads/2009/curriculum-in-development.pdf/download [pages consultées le 26 février 2010] |
ISBN/ISSN/EAN : | 978-90-329-2328-0 |
Langue(s) : | Anglais |
Résumé : | The title of this book refers to both the dynamic discussions that continuously take place across a wide range of curricular issues and the evolutionary thinking about concepts and approaches in curriculum development. Changes in society constantly demand new knowledge and skills and require the continuous development of our educational system. How do processes of curriculum development evolve? What actually is a curriculum? And how to ensure the quality of curricular products? This book will focus on these questions discusses basic concepts in curriculum development and presents useful frames of thinking and strategies. [résumé éditeur] |
Sujet(s) : | , curriculum, représentation mentale, assurance qualité, école, ELABORATION DE MOYENS D'ENSEIGNEMENT, élaboration de programmes d'études, formation des enseignants, politique en matière d'éducation, qualité de l'éducation |
Zone(s) géographique(s) : | Pays-Bas |
Document numérique (1)
![]() https://oer4nosp.col.org/id/eprint/183/1/Curriculum_in_development_1.pdf URL |