Sujets
Documents disponibles dans cette catégorie (48)

Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
![]()
Article
Loïc BREMAUD, dir. ; Hervé BRETON, dir. ; Jérôme ENEAU, dir. et al. | Dans Education permanente (n° 211, juin 2017)Les voyages, de même que les migrations (subies ou choisies) sont des occasions d'apprendre, de se former et de se professionnaliser, grâce à la rencontre interculturelle, à l'épreuve de l'étrang[...]![]()
Texte
Commission européenne ; EACEA : Agence executive : éducation, audiovisuel et culture ; Eurydice : réseau d'information sur l'éducation en Europe | Office des publications de l'Union européenne | 2017Cette publication présente quelques indicateurs structurels sur l'enseignement supérieur dans 40 systèmes éducatifs européens. Elle examine s'il y a des objectifs pour élargir la participation de[...]![]()
Texte
CEDEFOP : Centre européen pour le développement de la formation professionnelle | Office des publications de l'Union européenne | décembre 2015Ce rapport présente un panorama européen des expériences de la validation de l'apprentissage non-formel et informel. La recommandation 2012 du Conseil européen encourage les Etats membres à mettr[...]![]()
Texte
CEDEFOP : Centre européen pour le développement de la formation professionnelle | Office des publications de l'Union européenne | avril 2013This report, the fourth since Cedefop started its regular analysis of NQF developments in Europe, analyses progress made and points to the main challenges and opportunities ahead. The rapid devel[...]![]()
Texte
CEDEFOP : Centre européen pour le développement de la formation professionnelle | Office des publications de l'Union européenne | mars 2013The European credit system for vocational education and training (ECVET) Council recommendation calls on Member States to 'create the necessary conditions and adopt measures so that as from 2012 [...]![]()
Texte
CEDEFOP : Centre européen pour le développement de la formation professionnelle | Office des publications de l'Union européenne | avril 2013Cedefop looks at 19 examples of initiatives set up in the Member States on developing competence requirements for trainers in continuing vocational training and adult learning learning : a brief [...]![]()
Texte
CEDEFOP : Centre européen pour le développement de la formation professionnelle | Office des publications de l'Union européenne | janvier 2012The 27 EU member states, five EU candidate countries and Liechtenstein and Norway are making rapid progress towards establishing and implementing national qualifications frameworks (NQF). By the [...]![]()
Texte
CEDEFOP : Centre européen pour le développement de la formation professionnelle | Office des publications de l'Union européenne | avril 2012Vocational education and training in Denmark has embarked on a process of modernisation aiming at, primarily, increasing flexibility, and individualisation, quality and efficiency. Assessment and[...]![]()
Article
![]()
Texte
Information is presented according to the following themes : context (socio-economic context, historical-ideological context), political and legal framework (policies and strategies, legal framew[...]![]()
Texte
GHK | GHK, Research voor Beleid | mars 2011Information is presented according to the following themes : context, socio-economic context, economic context, historical and ideological context - political and legal framework - structural and[...]![]()
Texte
Information is presented according to the following themes : context (socio-economic context, historical-ideological context), political and legal framework (policies and strategies, legal framew[...]![]()
Texte
Information is presented according to the following themes : context (socio-economic context, historical-ideological context), political and legal framework (policies and strategies, legal framew[...]![]()
Texte
Information is presented according to the following themes : context (socio-economic context, historical-ideological context), political and legal framework (policies and strategies, legal framew[...]![]()
Texte
GHK | GHK, Research voor Beleid | mars 2011Information is presented according to the following themes : context, socio-economic context, economic context, historical and ideological context - political and legal framework - structural and[...]![]()
Texte
GHK | GHK, Research voor Beleid | mars 2011Information is presented according to the following themes : context, socio-economic context, economic context, historical and ideological context - political and legal framework - structural and[...]![]()
Texte
GHK | GHK, Research voor Beleid | mars 2011Information is presented according to the following themes : context, socio-economic context, economic context, historical and ideological context - political and legal framework - structural and[...]![]()
Texte
GHK | GHK, Research voor Beleid | mars 2011Information is presented according to the following themes : context, socio-economic context, historical-ideological context - context political and legal framework - structural and financial fra[...]![]()
Texte
GHK | GHK, Research voor Beleid | mars 2011Information is presented according to the following themes : context - demographic information, socio-economic situation, education background - political and legal framework - structural and fin[...]![]()
Texte
GHK | GHK, Research voor Beleid | mars 2011Information is presented according to the following themes : context - socio-economic context, historical-ideological context - political and legal framework - structural and financial framework [...]![]()
Texte
This final report is the last deliverable of the 2010 Update to the European Inventory on Validation of Non-formal and Informal Learning (Reference No. 2009-5035 /001-001). The European Inventory[...]![]()
Texte
Sélection de ressources présentant en anglais le système d'enseignement et de formation professionnels en France.![]()
Texte
The European Inventory provides a unique record on how validation is already being used at national, regional and local level to address issues relating to lifelong learning, employment and socia[...]![]()
Texte
CEDEFOP : Centre européen pour le développement de la formation professionnelle | Office des publications de l'Union européenne | décembre 2010In modern societies, qualifications fulfil many functions. They serve to signal an individual's personal, social and professional status, but they also control access to education, training and t[...]![]()
Texte
Manuel SOUTO-OTERO | CEDEFOP, GHK | 2010Non-formal and informal learning are much more diverse, less structured, and their outcomes much less defined than those of formal learning.The diversity and complexity of non-formal and informal[...]